WE’RE ON YOUR SIDE, STYG

カリフォルニアのHARDCOREバンド、STICK TO YOUR GUNSを勝手に応援しています。フラワーカンパニーズ(フラカン)も大好きです。セトリ、訳詞、記事訳を記載しています。

(勝手に訳詩#1) Married To The Noise

※2017/10/13リリース 6枚目アルバム “TRUE VIEW”から。

f:id:shima_chucky:20171018222713j:image

Married To The Noise  / STICK TO YOUR GUNS

 

I found a place to belong so I went all in
ふさわしい場所を見つけた、だから、全てをかけた
I walked right in the mouth of it and never looked back again
その口にまっすぐ歩いた、そして、決して再び後ろを振り返らない
The only thing that remains through the loss and the pain
ただ一つ、それは、喪失と痛みを通して残っている
As for me there was no other choice
私には、他の選択肢はない
I'm married to the noise
私は音と結びついている

We've been pushed to the side while the fake walk the line
ごまかしが正しい行動をとる間、私は脇へ追いやっている。
I've seen it all my life
私はごまかしを私の人生全てで見てきた
You praise what is weak and keep carrying on
あなたは讃える、弱い何かを、継続している何かを
You cannot kill my will to belong
あなたはふさわしいという私の決意を消すことはできない
What's inside me still pushes on
私の中の何かがまだ前進する

 

(*1)————
I don't care if you can't see what I see.
私は気にしない、もしあなたが私が見るものがみえなくても。
I'm still here. No, I don't care
私はまだここにいる。否、私は気にしない。
I never needed a reason. Yeah, I'm still here
私は決して理由(動機)を必要としなかった。そう、私はまだここにいる。
————(*1)

 

Through and through
徹底して、
This has always been my truth
これはいつも私の真実であり続ける
And it can't be killed
そして、それは消されることはできない
So I won't let you crush what we built
だから私は私たちが作り上げたものを壊させたくない
Lost on you
あなたには通じない
Somewhere along the line you forgot
あなたが忘れたある時点で
What this meant to all of us
これは我々全てがなにであるべきか
And I've had enough
そして、もうたくさんだ

 

(*1 Repeat / *1繰り返し)

 

(*2)————
So keep rolling your eyes.
そう、目を白黒させ続けろ
I'd rather be dead than settle with your way of life.
あなたの生き方に慣れるより私は死んでいる方がましだ。
So I don't care what you think about me. Yeah, I'm still here
だから、あなたが私に何を思おうと私は気にしない。そう、私はまだここにいる

————(*2)

 

Through the loss and the pain
喪失と痛みを通して
The only thing that remains
残る唯一のこと
And I was finally heard through the pain of my voice
そして、私はついに私の声の痛みを通して聞き取れなかった
As for me there was no other choice
私には、他の選択肢はない

 

(*1 Repeat / *1 繰り返し)

 

(*2 Repeat / *2 繰り返し)

 

The only thing that remains through the loss and the pain
As for me there was no other choice
I'm married to the noise
喪失と痛みを通じて残るたった一つのこと。
私には、選択肢はない
私は音と結びついている。