WE’RE ON YOUR SIDE, STYG

カリフォルニアのHARDCOREバンド、STICK TO YOUR GUNSを勝手に応援しています。フラワーカンパニーズ(フラカン)も大好きです。セトリ、訳詞、記事訳を記載しています。

(勝手に訳詩 #6) The Better Days Before Me

2017/10/13リリース6thアルバム “TRUE VIEW”から。

f:id:shima_chucky:20171018225748j:image

 

The Better Days Before Me / STICK TO YOUR GUNS
目前のより良い日々

 

I’m a firm believer in letting the past be the past
私は、過去は過去のままであると固く信じている。
But sometimes you have to go back
You have to go back
しかし、時々、あなたは戻らなければならい。
To remind ourselves of the things we lost
私たちが無くしたものを思い出させるために。
The weight we shed, the lessons learned and how much they cost
私たちが落とした体重、習った授業、そして、それらにどれだけかけたのか。


(*1 )————
As for me I realize this life is not guaranteed
And that we are not promised the things that we need.
私の場合は、私はこの人生は保証されていない、そして、私たちは自分たちが必要としていることは約束されていない、ということに気づいている。
————(*1)

 

But this life always has a way to force you to face yourself and I’ve avoided it for way too long
しかし、この人生にはいつもあなたをあなた自身にむきあわせる方法がある。そして、私は長い間そうさせる方法を避けている。

 

(*1 Repeat / *1 繰り返し)

 

Wasted days are suicide
無駄にした日々は自滅だ。
If you’re not satisfied
You have no one to blame but yourself
もしあなたが満足していないなら、非難するのは誰でもなく、あなた自身だ。
There was a time when I did things just to do them
私はただすべき事をした時があった。
When I let my heart lead me to the lions
私は、自分の心に、私をライオン(勇敢な人)へ連れて行く事を許す時。
There was a time when I saw the value in uncertainty
私は不確かさの中に価値をみた時があった。
And there was no difference between you and me
そして、私とあなたの間には違いがなかった。
There was a time when everything didn’t seem so out of place
全てのことがとても場違いのように思えなかった時があった。
There was a time when we said fuck them all and just walked their fucking race
私たちは”fuck them all(全てやっつけてしまえ)”といい、そのくそったれな競争を歩いた時があった。
There was a time when we just laughed at everything and everyone
私たちはただ全てのことと全ての人に笑った時があった。
There was a time
時はあった。
Where is the time?
その時はどこにある?

 

(*2)————
I’m going back to find the better days before me
自分の先のより良い日々を探すために私は戻っている。
———-(*2)

 

(*2 Repeat x 2 / *2 繰り返しx 2回)

 

There was a time
時はあった。
Now is the time and I'm fucking going back
今はその時であり、私は本当に戻っている。
I'm going back to find the better days before me
私は私の先のより良い日々を探すために、遡っている。