WE’RE ON YOUR SIDE, STYG

カリフォルニアのHARDCOREバンド、STICK TO YOUR GUNSを勝手に応援しています。フラワーカンパニーズ(フラカン)も大好きです。セトリ、訳詞、記事訳を記載しています。

(勝手に訳詩 #3) The Sun, The Moon, The Truth: Penance Of Self"

※2017/10/13リリース6thアルバム “TRUE VIEW” から。

f:id:shima_chucky:20171018224240j:image


The Sun, The Moon, The Truth: Penance Of Self" / Stick To Your Guns
太陽、月、真実: “自身の懺悔”

 

You've heard it all before
あなたはもううんざりしている。
"This time won't be the same. You can trust me."
“今回は違うんだ、私を信じて!”
But you know my fucking game
しかし、あなたは私の最悪なたくらみを知っている。
Say what I have to, to get what I need.
私がすべきことを言う、私が必要とすることを得るために。
Now the evil delivered, swings back at me.
今、届けられた悪、私に帰ってくる
Weak attempts at change carry me backward.
変わろうとする弱い企みは、私を後方へ押しやる
Too little too late. Now live with the hurt
ほんの少し、遅すぎた。今は苦しみと共に生きる。
For everything I have an excuse
だって私は全てに言い訳をするから。
"But some things are not long hidden: the sun the moon the truth"
“しかし、いくつかのことは長く隠されていない。いくつかのこと、それは、太陽、月、真実”
Now I live with the hurt
Live with the hurt
This is what I deserve
今、私は苦しみとともに生きている
苦しみとともにいきる
これが私が望んでいることだ。

 

(*1)————
Break me down,
自分を壊せ
the only way I'll learn
私が学ぶだろう唯一の方法
The guilt is overwhelming
罪悪感が打ちのめす
Take me out, the pain of me returns
私を連れ出せ、私の痛みは戻ってくる
My sins fucking destroy me
私の罪はマジで私を壊す
————(*1)

 

I am forced to face the fire I create
私は私が作った輝きを受けとめさせられる
And watch as it annihilates everything
そして、それが全てをなきものにするのを眺める
Hold me back while I watch it burn
私がそれが燃えているのを見ている間、私を抑えろ
The price I pay, the suffering returns
代償をはらう、苦しみは戻ってくる
Now the hands of fate are here to collect
今、悲運を集める手がここにある
Nothing here is safe until I reflect
私が真剣に考えるまで、ここには安全などない。
I run from myself. No end in sight
私は自分から逃げる。終わりが見えない。
Numb on the inside from living a lie
偽りの生活から内から紛らわせる

Now I watch as it burns
Watch as it burns
This is what I deserve
今、私は、それが燃えてるのを見つめている。
燃えているのを見つめる
これが私が望んでいることだ。

 

(*1 Repeat / *1繰り返し)

 

You can shelter yourself from the sun
あなたは太陽から自身を守ることができる。
And you can hide from the moon
そして、あなたは、月から隠れることができる。
But there is nothing you can do
When the truth strikes it's light on you
でも、真実が襲う時、あなたができることはなにもない。真実はあなたに火をつける。

Now I must live with the hurt
Now I must live with the hurt
今私は苦しみとともにいきなければならない。
The pain of me returns
The pain of me returns
The pain of me returns
私の痛みは戻ってくる
Now I must live with the hurt
今、私は、苦しみととともに生きねばならない。